نرم افزار

نرم افزار مدیریت تعمیرگاه موبایل، ویژگی ها، نکات و مزایا

نرم افزار مدیریت تعمیرگاه به جزئی جدایی ناپذیر از مدیریت تعمیرگاه های موبایل و وسابل الکترونیک تبدیل شده اند. در گذشته شما می توانستید یک تعمیرگاه موبایل و لوازم الکترونیک را به تنهایی و با استفاده از یک دفتر حساب اداره کنید. اما در بازار کار فوق رقابتی که امروزه وجود دارد، نیاز شدیدی به نرم افزار مدیریت تعمیرگاه به منظور ارائه خدمات بهتر حس می شود. استفاده از نرم افزار مدیریت فروشگاه به شما و نیز مشتریانتان کمک می کند تجربه ای بهتر در امر تعمیر دستگاه داشته باشید.

اما قبل از انتخاب نرم افزار مناسب مدیریت تعمیرگاه، نکاتی وجود دارند که باید به آنها توجه کنید. در این مقاله به بررسی این نکات خواهیم پرداخت.

اموری که به عنوان مالک تعمیرگاه موبایل انجام می دهید

به عنوان صاحب تعمیرگاه، شما باید موارد مختلفی را زیر نظر داشته باشید. احتمال دارد تعداد زیادی دستگاه در انتظار تعمیر داشته باشید، که مشکلات برخی از آنها جزئی است. پس شاید تعداد سفارشات شما زیاد باشد ولی میزان درآمد حاصل از آنها کمتر از حد انتظار باشد.

شما هر روز باید انبار خود را مدیریت کنید، تعمیر دستگاه های مختلف را به تعمیرکاران فروشگاه بسپارید، تیکت های مشتریان را پاسخ دهید و با آنها ارتباط داشته باشید، به حساب و کتاب تعمیرگاه رسیدگی کنید، گزارش فروش آماده کنید و پورسانت هر کدام از تعمیرکاران خود را نیز تعیین کنید. اینها تنها اندکی از وظایفی بودند که به عنوان صاحب تعمیرگاه موبایل باید به آنها رسیدگی کنید.

رسیدگی به همه این امور، با استفاده از روش های قدیمی امری بسیار دشوار خواهد بود. استفاده از یک نرم افزار مدیریت تعمیرگاه موبایل انجام این کارها را برای شما بسیار آسان خواهد کرد.

صدور فاکتور

شما در تعمیرگاه موبایل، هر روز باید برای مشتریان خود فاکتور صادر کنید. صدور فاکتور به صورت دستی برای تک تک مشتریان کاری بسیار وقت گیر خواهد بود. با استفاده از نرم افزار مدیریت تعمیرگاه، صدور فاکتور به صورت خودکار انجام خواهد گرفت. صدور خودکار فاکتور علاوه بر صرفه جویی در زمان شما، از بروز اشتباه در امر صدور فاکتور نیز پیشگیری می کند.

رهگیری مراحل تعمیر و اطلاع رسانی به مشتریان

رهگیری مراحل تعمیر دستگاه های تعمیرگاه، یکی از مهم ترین کاربردهای نرم افزار مدیریت تعمیرگاه موبایل هستند. پس از پذیرش دستگاه در تعمیرگاه موبایل، امر تعمیر آن باید به یکی از تعمیرکاران سپرده شود و نیز مراحل تعمیر آن قابل مشاهده باشد. برای اداره بهینه تعمیرگاه موبایل، این امور باید با کمترین خطا انجام شوند.

در صورتی که تنها تعمیرکار فروشگاه شما خودتان باشید، انجام این امر به صورت دستی نیز انجام پذیر است. اما در صورتی که در تعمیرگاه شما چندین تعمیرکار به صورت همزمان کار می کنند و تعداد دستگاه هایی که هر روز پذیرش می کنید زیاد باشند، انجام این کار به صورت دستی و بدون اشتباه به امری غیرممکن تبدیل می شود.

با استفاده از نرم افزار مدیریت تعمیرگاه، وضعیت هر دستگاه به در نرم افزار قابل مشاهده هستند و هر تعمیرکار، بعد از انجام کارهای مربوط به هر دستگاه می تواند وضعیت دستگاه را تغییر دهد. با انجام این کار، مدیریت تعمیرگاه موبایل بهینه شده و  وضعیت هر دستگاه هم توسط شما و هم توسط مالک دستگاه قابل مشاهده خواهد بود.

تخمین هزینه تعمیر و یکپارچه سازی اطلاعات بین کارکنان

تخمین هزینه های مربوط به تعمیر موبایل به صورت دستی امری وقت گیر بوده و نیز با توجه به نوسان دائمی قیمت قطعات، امکان بروز اشتباه را افزایش می دهد. در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه موبایل، با توجه به یکپارچه بودن اطلاعات بین کارکنان و نیز خودکار بودن تخمین هزینه، بروز اشتباه در این امر به حداقل می رسد.

با استفاده از نرم افزار مدیریت تعمیرگاه موبایل، امر انبارداری، ثبت قیمت خرید قطعات، ثبت هزینه خدمات و تعمیر به صورت به روز توسط کارکنان وارد شده و تخمین هزینه تعمیر هر دستگاه با توجه به هزینه قطعات و خدمات انجام شده به صورت خودکار صورت می پذیرد.

مدیریت دستگاه های مشتریان

مدیریت دستگاه های موجود در تعمیرگاه موبایل در صورتی که خودتان تنها تعمیرکار باشید می تواند آسان باشد. اما همین که تعداد تعمیرکاران بیشتر شود، این امر به یک معضل تبدیل می شود. اطلاع از اینکه دستگاه های مشتریان در چه مرحله ای از تعمیر هستند جزوی از رهگیری دستگاه هاست. اطلاع از اینکه دستگاه های مشتریان در چه مکانی از تعمیرگاه موبایل قرار دارند و چه فردی روی آنها کار می کند می تواند بسیار مفید باشد.

رهگیری و ثبت همه این موارد به صورت دستی و یکپارچه کردن آنها امری غیر ممکن است؛ اما با استفاده از نرم افزار مدیریت تعمیرگاه موبایل، همه این امور به صورت خودکار انجام می گیرند.

مدیریت مشتریان و ارتباط با آنها

امر مدیریت مشتریان و ارتباط با آنها باید به بهینه ترین شکل ممکن در طول تعمیر دستگاه انجام شود. انجام این کار به صورت دستی، خصوصاً در تعمیرگاه های موبایل بزرگ امری غیر ممکن است. اما با استفاده از نرم افزار مدیریت تعمیرگاه، امر اطلاع رسانی از طریق اس ام اس یا ایمیل به صورت خودکار صورت می گیرد.

اطلاع رسانی مشتریان در صورت تغییر وضعیت دستگاه آنها و مراحل تعمیر دستگاه، قطعات به کار رفته، تأخیر در آماده سازی یا اتمام امر تعمیر زود تر از زمان مقرر باعث بهبود تجربه مشتری و رضایت بیشتر آنها از فرآیند تعمیر می شود.

همچنین وجود بستری یکپارچه جهت ارتباط با مشتریان در مراحل مختلف تعمیر، جهت جهت مشاوره برای استفاده از مدل های مختلف قطعات، کیفیت قطعات موجود و موارد دیگر نیز می تواند تجربه مشتریان و رضایت آنها را افزایش دهد.

مدیریت انبار

مدیریت انبار و اطلاع از موجودی قطعات و محصولات نیز همانند موارد قبل از امور مهمی است که به عنوان مالک تعمیرگاه موبایل باید انجام دهید. انجام این کار به صورت دستی کاری بسیار وقت گیر است؛ اما با استفاده از نرم افزار مدیریت تعمیرگاه موبایل، موجودی قطعات در انبار، میزان فروش هر قطعه، تخمین استفاده قطعات با توجه به دستگاه های پذیرش شده و بسیاری از موارد دیگر به صورت به روز در اختیار شما خواهد بود.

شما همچنین می توانید اعلان هایی تعیین کنید تا در صورت پایین تر بودن موجودی یک قطعه در انبار ار حد تعیین شده به شما اطلاع رسانی شود. انجام این کار می تواند از بروز تأخیر در امر تعمیر دستگاه به دلیل عدم موجودی قطعات در انبار جلوگیری شود.

گزارش وضعیت بخش های مختلف تعمیرگاه

در صورتی تعمیرگاه موبایل شما یک کسب و کار یک نفره باشد شاید نیازی به گزارش وضعیت بخش های مختلف تعمیرگاه نداشته باشید؛ اما در تعمیرگاه های موبایل بزرگ تر، مالک تعمیرگاه باید در هر لحظه از وضعیت بخش های مختلف، فعالیت های آنها، میزان بهره وری و درآمد حاصل از هر بخش و بسیاری از موارد دیگر آگاه باشد. آگاهی از این موارد می تواند در تصمیم گیری برای بخش های مختلف تعمیرگاه به شما کمک کند.

با استفاده از نرم افزار مدیریت تعمیرگاه، این گزارش های روزانه، هفتگی و ماهانه یبه صورت خودکار برای شما تولید خواهد شد. با انجام این کار شما می توانید با توجه به آمار و اعداد به صورت آگاهانه برای کسب و کار خود تصمیم گیری کنید.

مدیریت فنی

مدیریت فنی باید بخشی از رهگیری فرآیند تعمیر دستگاه ها باشد. در تعمیرگاه موبایل، تعمیرکاران باید از دستگاه های موجود در صف تعمیر، تعمیرات مورد نیاز و اولویت بندی کار آنها اطلاع داشته باشند. همچنین مدیر تعمیرگاه موبایل نیز برای مدیریت بهینه تعمیرگاه، باید از اینکه کدام تعمیرکار در حال کار روی چه دستگاهی است اطلاع داشته باشد.

 

انجام همه موارد مدیریتی تعمیرگاه موبایل به صورت دستی و بدون استفاده از نرم افزار های مدیریت تعمیرگاه موبایل کاری غیر ممکن است. بهینه کردن فرآیندهای کسب و کار و نیز بهبود ارتباط با مشتریان و جلب رضایت آنها از ویژگی های کسب و کار های موفق است. شما می توانید با استفاده از نرم افزار مدیریت تعمیرگاه، فرآیند تعمیر دستگاه ها را بهینه کنید، به طور مؤثر با مشتریان ارتباط داشته باشید و نیز در هر لحظه از آمار و ارقام، سود و زیان، درآمد و هزینه های هر بخش از کسب و کار خود اطلاع داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا